.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لاهوتي نماینده مردم لنگرود در مجلس:
چای هندی میهمان ناخوانده سفره های افطار
شمال نیو: به تازگی مطلع شدیم که مقادیری چای از کشور هندبه کشور وارد شده و این درحالیست که ۴ هزار هکتار از اراضی این محصول در منطقه شمال کشور تخریب شده و زیر کشت نمی رود.
چای هندی میهمان ناخوانده سفره های افطار

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در واکنش به واردات چای هندی به کشور، گفت: به تازگی مطلع شدیم که مقادیری چای از کشور هندبه کشور وارد شده و این درحالیست که ۴ هزار هکتار از اراضی این محصول در منطقه شمال کشور تخریب شده و زیر کشت نمی رود.

به گزارش شمال نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خانه ملت، افزود: دولت باید نسبت به واردات کالاهایی نظیر چای که در کشور تولید می شود، حساس بوده و این نوع واردات را با دقت بیشتری انجام دهد، زیرا همانطور که بارها نیز عنوان شده، واردات بی رویه به تولید ملی ضربه وارد کرده و اوضاع اقتصادی کشور به ورطه نابودی می برد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر نیاز مصرف چای کشور ۱۲۰ هزار تن در سال است، در صورتیکه فقط ۳۰ هزار تن آن در کشور تولید می شود که به اعتقاد من مهمترین علت آن پایین بودن نرخ خرید تضمینی چای و نیز سوء مدیریت در بدنه دولت در این زمینه است.

وی اظهارداشت: وقتی که نرخ خرید تضمینی چای پایین باشد، چایکاران دیگر تمایلی به کاشت محصول نداشته و به تبع آن نیز روند تولید هم تحت تأثیر قرار می گیرد که دولت باید به این موضوع بیشتر توجه کند.

لاهوتی در ادامه با انتقاد از نحوه اجرای قانون بهره وری محصولات کشاورزی که توسط مجلس به تصویب رسیده، گفت: بکارگیری ۵۰درصدی از قانون بهره وری محصولات کشاورزی، کشور را از واردات هرگونه محصولات کشاورزی بی نیاز می کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان این که واردات محصولات کشاورزی و دامی باید با پیش بینی قبلی و بر اساس نیاز واقعی بازار باشد، افزود: اگر واردات این محصولات در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد دست واسطه ها از بازار این محصولات قطع می شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که واردات محصولات کشاورزی به کشاورزان لطمات جبران ناپذیری وارد می کند، اظهارداشت: واردات برخی از محصولات کشاورزی نه تنها موجب کاهش قیمت محصولات تولید داخل نمی شود بلکه سبب گرانی این محصولات و فشار مضاعف به مردم نیز می شود.

سسخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که دولت باید واقعیت‌های اقتصادی را بپذیرد، یادآور شد: یکی از این واقعیت‌ها کاهش بازده تولید در کشور است که منجر به واردات محصولات مختلف به خصوص در حوزه کشاورزی شده و بر تولید و اشتغال نیز اثر منفی گذاشته است، بنابراین روند موجود باید اصلاح شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 مرداد 1391
در این کشور افراد سودجو و رانت هائی وجود دارد با حمایت برخی مسئولان و نمایندگان توجه ای به منافع ملی ندارند و با ورود چای خارجی که سرشار از رنگ و اسانس هست مردم را نعمت چای خالص و سالم ایررانی محروک می کنند سالهاست همه فریاد می زنند اما این مافیای چای و برنج آنقدر در کشور قوی هستند که هر ساله کار خودشان را می کنند آن خائنینی که با توجیهات غلط خود چای خارجی را به چای ایرانی ترجیح می دهند بیایند به گیلان تا بهترین چای خالص و بدون اسانس و رنگ دنیا را به آنها نشان دهیم و برای اثبات موضوع به اتاق بازرگانی استان گیلان مراجعه کنند . وقتی در انتخابات اتحادیه واردات برنج کشور با آرم برنج محسن برای رای آوردن کوچکی نژاد و امثالهم تبلیغ و هزینه کنند یعنی معامله و معرفی تشکل رانت واردات تا حمایت نمایندگان و برخی مسئولان نباشد واردکنندگان نمی توانند این غلطها را بکنند و کشاورزان زحمتکش را از زندگی محرم کنند
نا شناس 7 مرداد 1391
اگر بقيه نمايندگان هم مثل شما باشند دولت مطميننا شمشيرش را غلاف ميكند اما منافع شخصي نمي گذارد
حمید منفردی 8 مرداد 1391
در تاییدفرمایش نفر اول که گفت واردکننده ها برای رای آوردن امثال کوچکی نژاد هزینه کردندلطفا از تامینی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس بپرسید دلیل سکوت کمیسیون مطبوع وی در مورد آلودگی برنجهای وارداتی وقراءت گزارش آۀودگی برنجهاتوسط کمیسیون کشاورزی به جای کمیسیون بهداشت چه بودوکدام واردکنندگان وبه چه میزان هزینه های انتخاباتی اورا دادند؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.